www.Oud-Rotterdam.nl blad-7
wp06c1e6b3_0f.jpg
wpe47cd66d_0f.jpg
wpb125c3a2_0f.jpg
wp4765382a_0f.jpg
wpec601ebe_0f.jpg
wp304adda4_0f.jpg
wp1faa83c6_0f.jpg
wpf4ba0087_0f.jpg
wp18a962aa_0f.jpg
wpbe7eba8a_0f.jpg
wp9c3f0c0f_0f.jpg
wp108df942_0f.jpg
wp1700ada1_0f.jpg
wp610c622c_0f.jpg
wpc57e8941_0f.jpg
wp0593ff0c_0f.jpg
wp1a38a77e_0f.jpg
wpccd11223_0f.jpg
wp71d980ee_0f.jpg
wpd5e1ade3_0f.jpg
wpc215a3ee_0f.jpg
wpc5606133_0f.jpg
wp66bc6b13_0f.jpg
wp1679e594_0f.jpg
wp953e2730_0f.jpg
wpf73558bd_0f.jpg

 

Foto 116 Ook het postkantoor kwam niet helemaal ongeschonden uit de 2e wereld oorlog;

Het Postkantoor werd net als het Stadhuis aan de Coolsingel gebouwd met het doel een wereldboulevard te scheppen. Het 70 meter brede Postkantoor werd 10 meter achter de rooilijn van het Stadhuis gebouw om een bescheiden positie in te nemen, het tegengestelde effect is echter bereikt.

Foto 117

Foto 118

Foto 121 Burg Baumannlaan  Overschie

Foto 120

Foto 123

Foto 124

Foto 126

Foto 127 De Rotterdamse Passage

Foto 129 Schiedamsesingel, toen de singel nog een echte singel was. Hier is de schrijver Jo Otten geboren.

Foto 130

Foto 133

Foto 132

Foto 136 de Kolk 1865

Foto 135 De gasfabriek (1907) in de weteringstraat.

Foto 137

Foto 140

De RTM verlaat net het station op de Rosestraat 1950

 

Foto 141

Foto 139

Foto 138 de Hoornweg in Overschie, genomen vanaf de Burgemeester Baumannlaan.

Aan de nummerborden van de auto's te zien zo rond 1965-70.

Foto 134

Foto 131

Foto 128

Foto 125 Rotterdamse haven met op de achtergrond de HAL

De schepen op de achtergrond zijn schepen van de Rotterdamsche Lloyd. In 1930 meerden zij niet meer af aan de Wilhelminapier van de HAL maar aan de Lloydkade.

De plek waar nu het Transport College staat.

 

L. Veltman

Foto 122

Noorderbrug

Foto 119 Noordsingel

wp9bf715d1.png
wp3562143b.png
wp51306df5.png
wp19a6d1f7.png
wpdf7bebba.png
wpf41e9579.png
wp8cdfcd87.png
wp6a0e9149.png
wp9e7f63e3.png