Foto 420 grote kerk
Na de ervaringen met de houten spits besloot men tot de bouw van een stenen bekroning van de toren.
Foto 422 Uitkijktoren van Blijdorp.
De uitkijktoren van Diergaarde Blijdorp vormde het hoogtepunt aan het uiteinde van
de symmetrie-
Foto 429 Vanuit de Delftse Poort kijk je op café-
Foto 408 Verkeerschaos op het Hofplein al in 1929
Het Hofplein werd aangelegd op de plaats van de vroegere Hofpoort en lag oorspronkelijk iets meer naar het noordoosten. Na het Bombardement op Rotterdam in 1940 is het plein echter op een nieuwe plaats aangelegd, om beter aan te sluiten bij het stratenpatroon. Hierdoor is wel het station Rotterdam Hofplein verder van het plein komen te liggen. Aan het Hofplein stond tot 1939 de Delftsche Poort.
Foto 409 De Weezenstraat 1932
De Weezenstraat is genoemd naar het weeshuis dat hier ooit stond.
Foto 418 de Hoogstraat
Aanvankelijk werkten Vroom en Dreesmann alleen samen op het gebied van inkopen, maar in 1887 leidde dit tot een verregaande samenwerking en de oprichting van het bedrijf Vroom & Dreesmann. Er werden in een hoog tempo nieuwe filialen in het hele land geopend zoals in Rotterdam (1892).
Foto 414 Delfse Vaart 1929.
De Delftsevaart was in de twintiger jaren een druk bevaren waterweg tussen Rotterdam en Delft.
Foto 411 Op de achtergrond station Beurs dat in 1877 zijn deuren opende, dit station lag ongeveer waar nu station Rotterdam Blaak ligt.
Links staat het oude Beurs gebouw op het Beursplein.
Foto 410 Den Lekdijk 1930 Krimpen aan de Lek.
Foto 413 genomen in 1930, het Stieltjesplein.
Foto 412
Foto 416
Foto 417
Foto 421
Foto 423
Foto 426
Foto 428
Foto 431
Foto 432
Foto 430
Foto 427
Foto 425
Foto 424
Foto 419
Foto 415