Foto 221 De Delfsche vaart 1895
Foto 228 De Lange Torenstraat 1907
In 1907 werd de Paradijskerk van de oud-
Foto 222 De St. Laurenskerk in de zomer van 1940
Foto 227 De Willemsbrug
De brug werd ontworpen door C.B. van der Tak, is in 1878 opengesteld en werd vernoemd naar koning Willem III.
Foto 230 de Baloeran 1930.
De Baloeran en zijn zusterschip Dempo waren tussen ’30 en ’40 de vlaggen schepen
van de roemrijke Rotterdamsche LIoyd, ze waren bestemd voor de vaart op de tropen
en vervoerden duizenden passagiers en post van en naar Nederlands-
Foto 237 Spijkenisse met molen aan het noordeinde 1930
Foto 238 De RTM in de Rosestraat.
Foto 218a Coolhaven 1959
Foto 220 Het oude stadhuis aan de Kipstraat 1902
Foto 236 Oude beurs bij station Blaak
Foto 218c
Crooswijkse singel 1929
Foto 219 Sluisje aan de Rotte 1930
Foto 225 de Delfsche Poort is net voor de oorlog afgebroken om daarna te worden herbouwd op een andere locatie. Echter door de 2e wereldoorlog raakte de stenen kwijt.
Foto 229
Foto 234
Foto 241
Foto 235
Foto 241
Foto 240
Foto 242
Foto 239
Foto 233
Ik herken dit punt als zijnde de kruising van de Jacob Catsstraat met de Zwart Janstraat en de Noordmolenstraat.
De Noordmolenstraat was een richtingverkeer en heel in de verte zie je de schoorsteen
en gebouwen van de Heinekensbrouwerij . Deze foto zal omstreeks 1950/1955 gemaakt
zijn. Niet veel later verschijnen er op dit kruispunt namelijk Oranje knipperbollen
bij de oversteekplaats. De dames met boodschappentassen en de non komen uit de
noordmolenstraat gelopen en passeren de winkel van C Jamin die hier op de hoek zat
en waar ik vaak een ijsje kocht.
Henk Verburg.
Foto 232
Foto 226
Foto 223
Foto 218b Cleas de Vrieselaan 1959